Propuesta de un plan de gestión de calidad para la mejora del servicio en la Municipalidad Provincial de Chincha, año 2019
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Date
2023-03-03
Authors
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Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
El objetivo de este trabajo de investigación es determinar en qué medida contribuiría la propuesta de un plan de gestión de calidad a la mejora del servicio, en la Municipalidad Provincial de Chincha, durante el año 2019. Metodologia: investigación de tipo correlacional que utilizó un diseño descriptivo de enfoque cuantitativo. Método Hipotético-deductivo; Técnica de Encuesta y muestra de 103 trabajadores de la Municipalidad de Chincha. Resultados: el 54.4 % indican que sería muy apropiada la propuesta de un plan de gestión de calidad. En relacion la segunda variable: el 60.2% de encuestados perciben que, con la propuesta, los servicios en la Municipalidad tendrían un nivel de mejora alto. Conclusiones: la propuesta de un plan de gestión de calidad contribuiría significativamente a la mejora del servicio, en la Municipalidad Provincial de Chincha, durante el año 2019, con una correlación estadísticamente significativa de 0,886. Por consiguiente, teniendo en cuenta el coeficiente de variabilidad (r2= 0,785) se asume que la mejora del servicio está determinada en un 78,5% por el plan de gestión de calidad, en la Municipalidad Provincial de Chincha, durante el año 2019.
The objective of this research work is to determine to what extent the proposal of a quality management plan would contribute to the improvement of the service, in the Provincial Municipality of Chincha, during the year 2019. Methodology: correlational type research that used a design descriptive quantitative approach. Hypothetical-deductive method; Survey technique and sample of 103 workers from the Municipality of Chincha. Results: 54.4% indicate that the proposal of a quality management plan would be very appropriate. In relation to the second variable: 60.2% of respondents perceive that, with the proposal, the services in the Municipality would have a high level of improvement. Conclusions: the proposal of a quality management plan would contribute significantly to the improvement of the service, in the Provincial Municipality of Chincha, during the year 2019, with a statistically significant correlation of 0.886. Therefore, taking into account the variability coefficient (r2= 0.785), it is assumed that the improvement of the service is determined by 78.5% by the quality management plan, in the Provincial Municipality of Chincha, during the year 2019.
The objective of this research work is to determine to what extent the proposal of a quality management plan would contribute to the improvement of the service, in the Provincial Municipality of Chincha, during the year 2019. Methodology: correlational type research that used a design descriptive quantitative approach. Hypothetical-deductive method; Survey technique and sample of 103 workers from the Municipality of Chincha. Results: 54.4% indicate that the proposal of a quality management plan would be very appropriate. In relation to the second variable: 60.2% of respondents perceive that, with the proposal, the services in the Municipality would have a high level of improvement. Conclusions: the proposal of a quality management plan would contribute significantly to the improvement of the service, in the Provincial Municipality of Chincha, during the year 2019, with a statistically significant correlation of 0.886. Therefore, taking into account the variability coefficient (r2= 0.785), it is assumed that the improvement of the service is determined by 78.5% by the quality management plan, in the Provincial Municipality of Chincha, during the year 2019.
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Rendimiento académico
Citation
Mesias Luyo. S. C. (2023). Propuesta de un plan de gestión de calidad para la mejora del servicio en la Municipalidad Provincial de Chincha, año 2019 (Tesis de posgrado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.