Las estrategias lúdicas y su aplicación en la enseñanza del idioma inglés en los estudiantes del quinto grado de secundaria en la Institución Educativa Brígida Silva de Ochoa, Chorrillos
No Thumbnail Available
Date
2018-03-08
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
El presente trabajo de investigación se desarrolló en la Institución Educativa
Brígida Silva de Ochoa del distrito de Chorrillos en el departamento de Lima. El objetivo
principal del trabajo fue establecer la relación entre la aplicación de estrategias lúdicas y
la enseñanza- en el idioma inglés en las estudiantes de quinto grado de secundaria.
Esta investigación presenta el enfoque cualitativo y está situada en la clasificación
de estudios descriptivos.
La población estuvo formada por 150 estudiantes y la muestra fue censal. La
técnica empleada para recolectar información fue la encuesta, y los instrumentos de
recolección de datos fueron cuestionarios, se empleó el estadístico de Correlaciòn de
Spearman para la prueba de hipótesis general o específica.
Se llegó a la conclusión de que en relación al objetivo general, existe relación entre
las estratégicas lúdicas y la enseñanza del idioma inglés en los estudiantes del quinto
grado de secundaria en la Institución Educativa Brígida Silva de Ochoa, Chorrillos ( r=
0,585 y p= 0,000).
The present research work was developed at Brígida Silva de Ochoa Educational Institution of the Chorrillos district in the department of Lima. The main objective of the work was to establish the relation between the application of playful strategies and the teaching of the English language in the fifth grade students. This research presents the qualitative approach and is located in the classification of descriptive studies. The population was composed of 150 students and the sample was census. The technique used to collect information was the survey, and the data collection instruments were questionnaires; the Spearman correlation statistic was used for general or specific hypothesis testing. It was concluded that, in relation to the general objective there is a relationship between the play strategies and the teaching of the English language in the students of the fifth grade of secondary school in the Brigida Silva Educational Institution of Ochoa, Chorrillos (r = 0,585 yp = 0,000) .
The present research work was developed at Brígida Silva de Ochoa Educational Institution of the Chorrillos district in the department of Lima. The main objective of the work was to establish the relation between the application of playful strategies and the teaching of the English language in the fifth grade students. This research presents the qualitative approach and is located in the classification of descriptive studies. The population was composed of 150 students and the sample was census. The technique used to collect information was the survey, and the data collection instruments were questionnaires; the Spearman correlation statistic was used for general or specific hypothesis testing. It was concluded that, in relation to the general objective there is a relationship between the play strategies and the teaching of the English language in the students of the fifth grade of secondary school in the Brigida Silva Educational Institution of Ochoa, Chorrillos (r = 0,585 yp = 0,000) .
Description
Keywords
Estrategias lúdicas, enseñanza del idioma inglés, juegos
Citation
Arellano Aguirre, E. R. (2018). Las estrategias lúdicas y su aplicación en la enseñanza del idioma inglés en los estudiantes del quinto grado de secundaria en la Institución Educativa Brígida Silva de Ochoa, Chorrillos (Tesis de maestría). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.