Habilidades de aprendizaje y competencias investigativas en los participantes del diplomado en liderazgo y gestión de la compañía de infantería de la Escuela de Infantería del Ejército – 2019
No Thumbnail Available
Date
2021-12-17
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
La tesis presentada tuvo como objetivo determinar la relación entre las habilidades
de aprendizaje y las competencias investigativas en los participantes del Diplomado en
Liderazgo y Gestión de la Compañía de Infantería de la Escuela de Infantería del Ejército –
2019 y la metodología utilizada fue de tipo aplicada, de enfoque cuantitativo, diseño no
experimental y de nivel descriptivo – correlacional. La población la conformaron 40
oficiales alumnos de la Escuela de Infantería y la muestra de tipo censal, quienes
contestaron a 24 preguntas, las cuales fueron validadas por juicio de expertos y
correlacionadas haciendo uso de la prueba estadística Rho de Pearson que arrojó una cifra
de 0,824, es decir, una relación positiva moderada. Finalmente, se llegó a la conclusión
que hay una relación entre las variables las habilidades de aprendizaje y las competencias
investigativas.
The thesis presented below aimed to determine the relationship between learning skills and investigative competences in the participants of the Diploma in Leadership and Management of the Infantry Company of the Army Infantry School - 2019. applied, it had a quantitative approach, non-experimental design and descriptive-correlational level. The population was made up of 40 officers, students of the Infantry School and the census-type sample, who answered 24 questions, which were validated by expert judgment and correlated using Pearson's Rho statistical test, which yielded a figure of 0.824, that is, a moderate positive relationship. Finally, it was concluded that there is a relationship between the variables learning skills and research skills.
The thesis presented below aimed to determine the relationship between learning skills and investigative competences in the participants of the Diploma in Leadership and Management of the Infantry Company of the Army Infantry School - 2019. applied, it had a quantitative approach, non-experimental design and descriptive-correlational level. The population was made up of 40 officers, students of the Infantry School and the census-type sample, who answered 24 questions, which were validated by expert judgment and correlated using Pearson's Rho statistical test, which yielded a figure of 0.824, that is, a moderate positive relationship. Finally, it was concluded that there is a relationship between the variables learning skills and research skills.
Description
Keywords
habilidades,
Citation
Morante Cruz, C. L. (2021). Habilidades de aprendizaje y competencias investigativas en los participantes del diplomado en liderazgo y gestión de la compañía de infantería de la Escuela de Infantería del Ejército – 2019 (Tesis de doctorado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.