Identidad y desarrollo personal

No Thumbnail Available

Date

2019-09-10

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle

Abstract

El objetivo de este trabajo de investigación es despejar las bases del entendimiento sobre el desarrollo de la identidad desde diferentes enfoques como el psicodinámico, el humanista, el idiográfico, el cognitivo y el papel que posee en la consecución de logro. Se trata de una mirada que enfatiza la importancia de la consolidación de la identidad y el efecto de una identidad positiva en el desarrollo personal. Es preciso aclarar que el tema no se centra en las patologías que se pueden circunscribir en el proceso de formación de la identidad e intenta apreciarse como parte sustancial, comprendida pero no equivalente, al auto concepto, a la autoestima y a la personalidad.
The objective of this research work is to clear the bases of understanding about the development of identity from different approaches such as psychodynamic, humanistic, idiographic, cognitive and the role it has in achieving achievement. It is a look that emphasizes the importance of identity consolidation and the effect of a positive identity on personal development. It is necessary to clarify that the topic does not focus on the pathologies that can be circumscribed in the process of identity formation and tries to be appreciated as a substantial part, understood but not equivalent, to self-concept, self-esteem and personality.

Description

Keywords

Rendimiento académico

Citation

Gonzales Trinidad, K. P. (2019). Identidad y desarrollo personal (Monografía de pregrado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.