Estrategias de aprendizaje en comprensión lectora y rendimiento académico en el área de comunicación de los estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa N° 3017 Inmaculada concepción del Distrito de Rímac, Ugel N° 02, 2017
No Thumbnail Available
Date
2018-10-10
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
El objetivo de este trabajo de investigación fue el trabajo sobre los procedimientos de aprendizaje para comprender la apreciación y la
ejecución escolar en el territorio de correspondencia de los estudiantes de sexto grado de la
Institución Educativa N°. 3017 Inmaculada procedencia de la zona Rimac, UGEL N°. 02,
2017, tiene como tema principal: ¿Cuál es la asociación? entre las estrategias de
aprendizaje para comprender el conocimiento y la ejecución escolar correspondencia de
estudiantes de 6to grado de la Institución Educativa N°. 3017 Inmaculada originación del
distrito de Rímac, UGEL N°. 02, 2017? con las pruebas y un plan de interpretación
correlacional sin confirmación72 sustitutos cardiovasculares la ejecución académica
territorio de correspondencia de estudiantes de 6to grado de la Institución Educativa No.
3017 Inmaculada concepción del territorio Rimac, UGEL No. 02, 2017. (p <0.05 y Rho de
Spearman = 0.757 proporción positiva alta).
The objective of this research work was the work on the learning procedures to understand the appreciation and the school execution in the territory of correspondence of the sixth grade students of the Educational Institution No. 3017 Immaculate origin of the Rimac area, UGEL N°. 02, 2017, has as its main theme: What is the association? between the strategies learning to understand knowledge and school performance correspondence of 6th grade students of Educational Institution No. 3017 Immaculate Origination of Rimac district, UGEL No. 02, 2017? with tests and an interpretation plan correlational without confirmation72 cardiovascular substitutes academic performance correspondence territory of 6th grade students of Educational Institution No. 3017 Immaculate conception of the Rimac territory, UGEL No. 02, 2017. (p <0.05 and Rho de Spearman = 0.757 high positive proportion).
The objective of this research work was the work on the learning procedures to understand the appreciation and the school execution in the territory of correspondence of the sixth grade students of the Educational Institution No. 3017 Immaculate origin of the Rimac area, UGEL N°. 02, 2017, has as its main theme: What is the association? between the strategies learning to understand knowledge and school performance correspondence of 6th grade students of Educational Institution No. 3017 Immaculate Origination of Rimac district, UGEL No. 02, 2017? with tests and an interpretation plan correlational without confirmation72 cardiovascular substitutes academic performance correspondence territory of 6th grade students of Educational Institution No. 3017 Immaculate conception of the Rimac territory, UGEL No. 02, 2017. (p <0.05 and Rho de Spearman = 0.757 high positive proportion).
Description
Keywords
Rendimiento académico
Citation
Rosales Tejeda, M. B.; Sarmiento Vargas, N. R.; Sosa Norabuena, L. B. (2018). Estrategias de aprendizaje en comprensión lectora y rendimiento académico en el área de comunicación de los estudiantes del sexto grado de primaria de la Institución Educativa N° 3017 Inmaculada concepción del Distrito de Rímac, Ugel N° 02, 2017 (Tesis de pregrado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.