Linguistic foundations of language teaching

No Thumbnail Available

Date

2021-05-25

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle

Abstract

El objetivo de este trabajo de investigación fue la enseñanza de idiomas ha cambiado a lo largo de los años y el aprendizaje de idiomas no es el excepción. Las teorías lingüística y psicopedagógica sostienen que el aprendizaje es un parte fundamental del proceso de enseñanza. Entonces, como consecuencia se puede decir que, para explicar la enseñanza, tenemos que saber cómo ocurre el aprendizaje. Partiendo de eso, tenemos que ser conscientes de que hay factores que condicionan el aprendizaje de idiomas y que es necesario tomar en cuenta en la enseñanza de idiomas. Los paradigmas del lenguaje y los paradigmas de aprendizaje han influido en la forma en que entender y enfocar la enseñanza de idiomas. Los cambios de paradigma, responden a un desarrollo con respecto a las necesidades de los hablantes que necesitan aprender un nuevo idioma. Finalmente, el enfoque es el conjunto de principios en los que se basa nuestra práctica y el método es solo el paso a paso; Teniendo eso en cuenta, es importante saber la diferencia entre estos dos términos, para orientar adecuadamente nuestra práctica pedagógica.
The objective of this research work was that language teaching has changed over the years and language learning is no exception. Linguistic and psychopedagogical theories hold that learning is a fundamental part of the teaching process. So, as a consequence, it can be said that, in order to explain teaching, we have to know how learning occurs. Starting from that, we have to be aware that there are factors that condition language learning and that it is necessary to take into account when teaching languages. Language paradigms and learning paradigms have influenced the way in which understand and approach language teaching. Paradigm changes, responds to a development regarding the needs of speakers who need to learn a new language. Finally, the approach is the set of principles on which our practice is based and the method is only the step by step; Bearing this in mind, it is important to know the difference between these two terms, in order to adequately guide our pedagogical practice.

Description

Keywords

Rendimiento académico

Citation

Pardo Rios, F. (2021). Linguistic foundations of language teaching (Monografía de pregrado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.