Gestión del docente en el aula y logros de aprendizaje de la matemática en los estudiantes del nivel primario de las instituciones educativas públicas de Puerto Maldonado – Región de Madre de Dios, 2015
No Thumbnail Available
Date
2017-09-12
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
Se condujo una investigación con la finalidad de evaluar la gestión del docente en el
aula y logros de aprendizaje de la Matemática en los estudiantes del nivel primario de las
instituciones educativas públicas de Puerto Maldonado – Región de Madre de Dios, 2015. La
investigación educativa fue de tipo descriptivo correlacional, con un diseño descriptivo. Se
procesò un diagnòstico de la realidad en función de las variables, nos permitió iniciar la
investigación con la seguridad de obtener resultados confiables en los conocimientos,
habilidades y actitudes de los estudiantes evaluados. Se encontró que la gestiòn del docente
tiene relación directa con los logros de aprendizajes, en conocimientos, habilidades y
actitudes; y mediante la prueba r de Pearson se comprobó que las dimensiones de variable uno
tiene relación con las dimensiones de la variable dos. Se prueba la hipótesis de la
investigación de que la gestión del docente en el aula y logros de aprendizaje de la matemática
en los estudiantes del nivel primario de las instituciones educativas públicas de Puerto
Maldonado – Región Madre de Dios, 2015.
The reseanch was conducted in order to evaluate the management of teachers in the classroom and learning achievements of Mathematics in students at the primary level of public educational institutions of Puerto Maldonado - Region Madre de Dios, 2015. The educational research was type descriptive correlational with a descriptive design. A diagnosis of reality in terms of process variables, let us start with security research to obtain reliable results in knowledge, skills and attitudes of students tested. It was found that the management of teachers is directly related to the achievements of learning, knowledge, skills and environmental attitudes; and by Pearson r test it was found that one size variable is related to the dimensions of the variable two. the research hypothesis that management of teachers in the classroom and learning achievements in mathematics students at the primary level of public educational institutions of Puerto Maldonado test - Region Madre de Dios, 2015.
The reseanch was conducted in order to evaluate the management of teachers in the classroom and learning achievements of Mathematics in students at the primary level of public educational institutions of Puerto Maldonado - Region Madre de Dios, 2015. The educational research was type descriptive correlational with a descriptive design. A diagnosis of reality in terms of process variables, let us start with security research to obtain reliable results in knowledge, skills and attitudes of students tested. It was found that the management of teachers is directly related to the achievements of learning, knowledge, skills and environmental attitudes; and by Pearson r test it was found that one size variable is related to the dimensions of the variable two. the research hypothesis that management of teachers in the classroom and learning achievements in mathematics students at the primary level of public educational institutions of Puerto Maldonado test - Region Madre de Dios, 2015.
Description
Keywords
Gestión del docente,
Citation
Espinoza Gonzales, S. (2017). Gestión del docente en el aula y logros de aprendizaje de la matemática en los estudiantes del nivel primario de las instituciones educativas públicas de Puerto Maldonado – Región de Madre de Dios, 2015 (Tesis de maestría). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.