REDES SOCIALES EN EDUCACIÓN. Conceptos, historia de las redes sociales, redes sociales en internet, la educación y las redes sociales, influencia en la educación, principales redes sociales, aplicaciones.
No Thumbnail Available
Date
2019-06-20
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
El objetivo de este trabajo de investigación fue E-learning simboliza una enorme capacidad formativa. Es una definición útil y un
resultado con muchas perspectivas para abordar diversos temas. Pero no resuelve todas las
dificultades existentes. Desde el aspecto didáctico, el e-learning es aplicable de manera
adecuada en todas las etapas del proceso, desde la aclaración exacta de la dificultad, hasta
la explicación de la solución; en este caso, el esquema de instrucción es el concepto de
clasificación estratégica que rige el trabajo; en el esquema de enseñanza, la estructura que
sustituye la didáctica general tiene una disposición ordenada, ya que acopla a todos los
subsistemas con sus peculiaridades concretas.
El proyecto de enseñanza se orienta con procedimientos que están basados
científicamente y alcanzan también la comprensión relativa a los trabajos didácticos, así
mismo, discernimientos de control económico y evaluativo, sus formas son claras,
deducibles y están fundados.
The objective of this research work was E-learning symbolizes an enormous training capacity. It is a useful definition and a result with many perspectives to address various issues. But it doesn't solve all existing difficulties. From the didactic aspect, e-learning is applicable in a adequate at all stages of the process, from the exact clarification of the difficulty, to the explanation of the solution; in this case, the instruction schema is the concept of strategic classification that governs the work; in the teaching scheme, the structure that substitutes the general didactics has an orderly disposition, since it joins all the subsystems with their specific peculiarities. The teaching project is oriented with procedures that are based on scientifically and also reach the understanding related to the didactic works, as well same, discernments of economic and evaluative control, its forms are clear, deductible and are founded.
The objective of this research work was E-learning symbolizes an enormous training capacity. It is a useful definition and a result with many perspectives to address various issues. But it doesn't solve all existing difficulties. From the didactic aspect, e-learning is applicable in a adequate at all stages of the process, from the exact clarification of the difficulty, to the explanation of the solution; in this case, the instruction schema is the concept of strategic classification that governs the work; in the teaching scheme, the structure that substitutes the general didactics has an orderly disposition, since it joins all the subsystems with their specific peculiarities. The teaching project is oriented with procedures that are based on scientifically and also reach the understanding related to the didactic works, as well same, discernments of economic and evaluative control, its forms are clear, deductible and are founded.
Description
Keywords
Rendimiento académico
Citation
Zarate Nieto, I. M. (2021). REDES SOCIALES EN EDUCACIÓN. Conceptos, historia de las redes sociales, redes sociales en internet, la educación y las redes sociales, influencia en la educación, principales redes sociales, aplicaciones (Monografía de pregrado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.