Communicative Activities and English Speaking Skills in Elementary Students at the Language Center of Universidad Private del Norte, Lima – 2019

No Thumbnail Available

Date

2022-04-08

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle

Abstract

En la tesis titulada Actividades comunicativas y habilidades de habla inglesa en estudiantes de primaria en el Centro de Idiomas de la Universidad Privada del Norte, Lima – 2019, se formuló el siguiente problema ¿Cómo influyen las actividades comunicativas en las habilidades de habla inglesa en los alumnos de primaria del Centro de Idiomas de la Universidad Privada del Norte?, con el objetivo de determinar la influencia de las actividades comunicativas en las habilidades de habla inglesa en estudiantes de primaria en el Centro de Idiomas de la Universidad Privada del Norte. Las actividades comunicativas influyen en las habilidades de hablar inglés en estudiantes de primaria en el Centro de Idiomas de la Universidad Privada del Norte. Variable independiente: actividades comunicativas y Variable dependiente: habilidades de habla inglés. Esta investigación tiene un enfoque cuantitativo según Hernández, Fernández y Baptista (2010). El enfoque cuantitativo utiliza la recopilación de datos para probar hipótesis, basadas en mediciones numéricas y análisis estadísticos, para establecer patrones de comportamiento y probar teorías. El uso de las actividades comunicativas está significativamente relacionado con las habilidades de hablar inglés en estudiantes de primaria en el Centro de Idiomas de la Universidad Privada del Norte, ya que se puede observar que, a medida que las mejores actividades comunicativas sean, habrá niveles más altos de habilidades de habla inglesa. Los maestros de EFL pueden querer extender la investigación sobre cómo aplicar más actividades comunicativas considerando las contribuciones académicas disponibles de diferentes expertos. De esta manera, los maestros ponen en práctica estas nuevas estrategias.
In the thesis entitled Communication activities and English speaking skills in elementary students at the Language Center of the Universidad Privada del Norte, Lima - 2019, the following problem was formulated: How to influence communication activities in English speaking skills in Primary students of the Language Center of the Universidad Privada del Norte?, with the objective of determining the influence of communicative activities on English speaking skills in elementary students in the Language Center of the Universidad Privada del Norte. Communication activities influence English speaking skills in elementary students at the Language Center of the Universidad Privada del Norte. Independent variable: communicative activities and Dependent variable: English speaking skills. This research has a quantitative approach according to Hernández, Fernández and Baptista (2010). The quantitative approach uses data collection to test hypotheses, based on numerical measurements and statistical analyzes, to establish patterns of behavior and test theories. The use of communication activities is related to the ability to speak English in elementary students at the Language Center of the Universidad Privada del Norte, since it can be observed that, as the best communication activities are, they will have higher levels of English Speaking skills. EFL teachers can expand research on how to apply more specific communicative activities to the academic contributions available from different experts. In this way, teachers put these new strategies into practice.

Description

Keywords

Actividades Comunicativas, Habilidades de Habla Inglés

Citation

Julca Trinidad, F. C. (2022). Communicative Activities and English Speaking Skills in Elementary Students at the Language Center of Universidad Private del Norte, Lima – 2019 (Tesis de maestría). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.

Collections