Métodos de evaluación del proceso de enseñanza aprendizaje utilizados por los docentes en la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
No Thumbnail Available
Date
2022-02-24
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
La presente investigación Métodos de evaluación del proceso de enseñanza
aprendizaje utilizados por los docentes en la Universidad Nacional de Educación Enrique
Guzmán y Valle, se ha desarrollado con la intención de demostrar la utilización de
diferentes metodologías de evaluación en la labor docente de la Universidad Nacional de
Educación Enrique Guzmán y Valle, a pesar de la diversidad de especialidades que obliga
a cada docente a utilizar diferentes metodologías y no recogiendo de manera uniforme ni
igualitaria información por parte de los educandos. Esta investigación se ha desarrollado
bajo un enfoque cuantitativo, y un diseño de investigación descriptivo, considerando a 183
docentes de las diversas facultades, concluyendo que, en su mayoría, aplican diversos
métodos de evaluación de los procesos de enseñanza-aprendizaje.
The present investigation Methods of evaluation of the teaching-learning process used by teachers at the National University of Education Enrique Guzmán y Valle, has been developed with the intention of demonstrating the use of different evaluation methodologies in the teaching work of the National University of Education Enrique Guzmán y Valle, despite the diversity of specialties that forces each teacher to use different methodologies and not collecting uniformly or equally information from students. This research has been developed under a quantitative approach, and a descriptive research design, considering 183 teachers from the various faculties, concluding that, for the most part, they apply various methods of evaluation of the teaching-learning processes.
The present investigation Methods of evaluation of the teaching-learning process used by teachers at the National University of Education Enrique Guzmán y Valle, has been developed with the intention of demonstrating the use of different evaluation methodologies in the teaching work of the National University of Education Enrique Guzmán y Valle, despite the diversity of specialties that forces each teacher to use different methodologies and not collecting uniformly or equally information from students. This research has been developed under a quantitative approach, and a descriptive research design, considering 183 teachers from the various faculties, concluding that, for the most part, they apply various methods of evaluation of the teaching-learning processes.
Description
Keywords
Evaluación, enseñanza,, aprendizaje, docentes
Citation
Lopez Prieto, A. M. (2022). Métodos de evaluación del proceso de enseñanza aprendizaje utilizados por los docentes en la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle (Tesis de maestría). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.