El uso del software geogebra mejora el aprendizaje de funciones lineales en el Primer Grado de Educación Secundaria de la Institución Educativa General Emilio Soyer Cabero de Chorrillos
No Thumbnail Available
Date
2020-02-07
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
La presente investigación titulada: El uso del software Geogebra en el aprendizaje
de Funciones Lineales en el primer grado de Educación Secundaria de la Institución
Educativa General Emilio Soyer Cabero de Chorrillos, tuvo como objetivo general
determinar si el uso del software Geogebra mejora el aprendizaje de Funciones Lineales,
en los estudiantes de primer grado de Educación Secundaria de la Institución Educativa
General Emilio Soyer Cabero de Chorrillos, el tipo de investigación fue básica, de método
hipotético deductivo, de enfoque cuantitativo; de diseño experimental, de tipo cuasi
experimental de corte transversal. La población estuvo formada por 30 estudiantes y la
muestra fue censal. La técnica empleada para recolectar información fue la encuesta, y los
instrumentos de recolección de datos fueron cuestionarios, se empleó el estadístico T de
student para la prueba de hipótesis. Se llegaron a las siguientes conclusiones: Los
resultados determinan que el uso del software Geogebra mejora el nivel de aprendizaje de
Funciones Lineales, en los estudiantes de primer grado de Educación Secundaria, de la
Institución Educativa General Emilio Soyer Cabero de Chorrillos ( p=0,000 < 0,05)
This research entitled: The use of Geogebra software in the learning of Linear Functions in the first grade of Secondary Education of the Emilio Soyer Cabero de Chorrillos General Educational Institution, had as its general objective to determine the use of Geogebra software to improve the learning of Linear Functions in the first grade students of Emilio Soyer Cabero Educational Institution de Chorrillos. The type of research was basic, the hypothetical deductive method, and the quantitative approach; of experimental design, of the quasi-experimental type of transversal cut. The population consisted of 30 students and the sample was by census. The technique used to collect information was the survey, and the data collection instruments were the questionnaires, the t - student statistic was used for the general or specific hypothesis test. The following conclusions were reached: The results determine the use of Geogebra software improves the level of learning on Linear Functions, in the first grade of secondary students from High School Emilio Soyer Cabero at Chorrillos. (p = 0, 000 < 0,05)
This research entitled: The use of Geogebra software in the learning of Linear Functions in the first grade of Secondary Education of the Emilio Soyer Cabero de Chorrillos General Educational Institution, had as its general objective to determine the use of Geogebra software to improve the learning of Linear Functions in the first grade students of Emilio Soyer Cabero Educational Institution de Chorrillos. The type of research was basic, the hypothetical deductive method, and the quantitative approach; of experimental design, of the quasi-experimental type of transversal cut. The population consisted of 30 students and the sample was by census. The technique used to collect information was the survey, and the data collection instruments were the questionnaires, the t - student statistic was used for the general or specific hypothesis test. The following conclusions were reached: The results determine the use of Geogebra software improves the level of learning on Linear Functions, in the first grade of secondary students from High School Emilio Soyer Cabero at Chorrillos. (p = 0, 000 < 0,05)
Description
Keywords
Uso del software Geogebra, aprendizaje de Funciones Lineales
Citation
Alcantara Hernandez, A. J. (2020). El uso del software geogebra mejora el aprendizaje de funciones lineales en el Primer Grado de Educación Secundaria de la Institución Educativa General Emilio Soyer Cabero de Chorrillos (Tesis de maestría). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.