La gestión administrativa y su relación con el proceso educacional de I.E.P. 620032 Arsenio Santillán Peña de la Ciudad de San Lorenzo

No Thumbnail Available

Date

2020-12-07

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle

Abstract

El presente estudio: La gestión administrativa y su relación con el proceso educacional de I.E.P. 62032 Arsenio Santillán Peña de la Ciudad de San Lorenzo; se realizó en el marco de los estudios de maestría en la Escuela de Posgrado de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle. El enfoque de investigación asumido fue el cuantitativo, con tipo de investigación sustantivo o de base, diseño descriptivo correlacional y método hipotético deductivo. La muestra se conformó con 19 docentes de la institución en mención. La técnica utilizada fue la encuesta y los instrumentos: cuestionario sobre gestión administrativa y cuestionario sobre proceso educacional. El procesamiento, análisis e interpretación de los datos se realizó con el apoyo del paquete estadístico SPSS versión 22. Los resultados evidencian que existe relación significativa entre la gestión administrativa, a nivel total y por las dimensiones: planeación, organización, coordinación, dirección y control, y el proceso educacional de I.E.P. 62032 Arsenio Santillán Peña de la Ciudad de San Lorenzo.
The present study: Administrative management and its relationship with the educational process of I.E.P. 62032 Arsenio Santillán Peña from the City of San Lorenzo; It was carried out within the framework of master's studies at the Graduate School of the Enrique Guzmán y Valle National University of Education. The research approach assumed was quantitative, with a substantive or basic type of research, correlational descriptive design and hypothetical deductive method. The sample was made up of 19 teachers from the institution in question. The technique used was the survey and the instruments: questionnaire on administrative management and questionnaire on educational process. The data processing, analysis and interpretation was carried out with the support of the SPSS version 22 statistical package. The results show that there is a significant relationship between administrative management, at a total level and by the dimensions: planning, organization, coordination, direction and control. , and the IEP educational process 62032 Arsenio Santillán Peña of the City of San Lorenzo.

Description

Keywords

Gestión administrativa, proceso educacional.

Citation

Iñipe Pezo, V. M. (2020). La gestión administrativa y su relación con el proceso educacional de I.E.P. 620032 Arsenio Santillán Peña de la Ciudad de San Lorenzo (Tesis de maestría). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.

Collections