Nivel de conocimiento sobre evaluación de los aprendizajes y la aplicación de las técnicas e instrumentos de evaluación de los docentes de la I.E. 0800 del distrito de Lamas, Región San Martín
No Thumbnail Available
Date
2019-12-12
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Abstract
En la tesis se formuló el siguiente problema ¿Cómo influye el nivel de conocimiento
en evaluación del aprendizaje sobre el uso de técnicas e instrumentos en la práctica
evaluativa de los docentes de la I.E. 0800 del Distrito de Lamas, Provincia de Lamas,
Región San Martín?, con el objetivo de Determinar el nivel de conocimiento en evaluación
del aprendizaje sobre el uso de técnicas e instrumentos en la práctica evaluativa de los
docentes de la I.E. 0800 del Distrito de Lamas, Provincia de Lamas, Región San Martín. El
nivel de conocimiento en evaluación del aprendizaje influye favorablemente sobre el uso
de técnicas e instrumentos en la práctica evaluativa de los docentes de la I.E. 0800 del
Distrito de Lamas, Provincia de Lamas, Región San Martín. Variable Independiente: Nivel
de Conocimiento en Evaluación del Aprendizaje y Variable dependiente: Aplicación de
Técnicas e Instrumentos de Evaluación. Fue descriptivo, el trabajo se propone caracterizar
el nivel de conocimientos de los profesores sobre evaluación, asimismo, respecto al uso de
técnicas e instrumentos de evaluación en su práctica pedagógica. La población estará
conformada por los docentes de la I.E. 0800 del Distrito de Lamas, Provincia de Lamas,
Región San Martín conformada por 32 educadores. Se concluye que, el nivel de
conocimiento en evaluación del aprendizaje influye favorablemente sobre el uso de
técnicas e instrumentos en la práctica evaluativa de los docentes de la I.E. 0800 del Distrito
de Lamas, Provincia de Lamas, Región San Martín, el nivel de conocimiento mejora la
aplicación de estrategias e instrumentos. Se recomienda capacitar a los docentes con el fin
de incrementar sus conocimientos acerca de la evaluación y su aplicación en la práctica
docente en las distintas instituciones educativas.
In the thesis, the following problem was formulated: How does the level of knowledge in the evaluation of learning influence the use of techniques and instruments in the evaluative practice of the teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, Region San Martín ?, with the objective of Determining the level of knowledge in evaluation of learning about the use of techniques and instruments in the evaluative practice of teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region. The level of knowledge in learning evaluation has a favorable influence on the use of techniques and instruments in the evaluative practice of the teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region. Independent Variable: Level of Knowledge in Assessment of Learning and Dependent Variable: Application of Assessment Techniques and Instruments. It was descriptive, the work aims to characterize the level of knowledge of the teachers about evaluation, also, regarding the use of evaluation techniques and instruments in their pedagogical practice. The population will be made up of the teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region made up of 32 educators. It is concluded that the level of knowledge in evaluation of learning favorably influences the use of techniques and instruments in the evaluative practice of teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region, the level of knowledge improves the application of strategies and instruments. It is recommended to train teachers in order to increase their knowledge about evaluation and its application in teaching practice in different educational institutions.
In the thesis, the following problem was formulated: How does the level of knowledge in the evaluation of learning influence the use of techniques and instruments in the evaluative practice of the teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, Region San Martín ?, with the objective of Determining the level of knowledge in evaluation of learning about the use of techniques and instruments in the evaluative practice of teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region. The level of knowledge in learning evaluation has a favorable influence on the use of techniques and instruments in the evaluative practice of the teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region. Independent Variable: Level of Knowledge in Assessment of Learning and Dependent Variable: Application of Assessment Techniques and Instruments. It was descriptive, the work aims to characterize the level of knowledge of the teachers about evaluation, also, regarding the use of evaluation techniques and instruments in their pedagogical practice. The population will be made up of the teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region made up of 32 educators. It is concluded that the level of knowledge in evaluation of learning favorably influences the use of techniques and instruments in the evaluative practice of teachers of the I.E. 0800 of the District of Lamas, Province of Lamas, San Martín Region, the level of knowledge improves the application of strategies and instruments. It is recommended to train teachers in order to increase their knowledge about evaluation and its application in teaching practice in different educational institutions.
Description
Keywords
Nivel de Conocimiento en Evaluación del Aprendizaje, Aplicación de Técnicas e Instrumentos de Evaluación
Citation
Lozano Sandoval, J. (2019). Nivel de conocimiento sobre evaluación de los aprendizajes y la aplicación de las técnicas e instrumentos de evaluación de los docentes de la I.E. 0800 del distrito de Lamas, Región San Martín (Tesis de maestría). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.